Adwords hirdetések indítása

Ha szeretné, hogy mi csináljuk meg Önnek a fiókot és/vagy a kampányt, akkor az alábbi adatokat kérjük e-mailben:

1. Van-e már adwords fiókja? [Van | Nincs | Nem tudom, hogy van-e.]
2. Cégnév (ha van) és kapcsolattartó neve (pl. saját név)
3. Adószám, ha van
4. Székhely, postacím
5. Telefonszám

6. Mit szeretne hirdetni, milyen terméket vagy szolgáltatást. Ebből több külön témakör is lehet.
7. Kérünk 5-10 két-három szavas kifejezést, ami a legjellemzőbb a témakörre, amire szeretne megjelenni a keresőkben.
8. Kérünk egy becsült összeget, mennyit szeretne havi szinten a kampányra költeni. Egy kattintás 30-120 Ft szokott lenni, tehát pl. havi 15.000 Ft az 125-500 olyan látogatót hozhat, aki "azonnal kész a vásárlásra", mert éppen ezt keresi. Elsőre nagyon kevésnek tűnik pl. havi 100 látogató, de ha ezek közül minden 10. vásárol, akkor az bőven több hasznot hozhat, mint 15.000 Ft, persze az adott szakmától és termékkörtől függően.


 

A kupon felhasználásának a feltételei
A Google megszüntette annak a lehetőségét, hogy kupont adjunk olyanoknak, akik még nem fizettek be soha, mert túl sok volt a visszaélés ezzel. (Újabb és újabb fiókokat hoztak létre, ahol csak a kuponokat használták fel, de soha nem fizettek be "valódi pénzt".)

Ezt azt jelenti, hogy hiába adjuk oda a kupont, csak azután válik aktívvá, hogy min. 5.100 Ft-ot befizetett és "elhasznált" a számlatulajdonos. Ekkor írják csak jóvá a 15.000 Ft-os kupont, tehát ha így nézzük, 5.100 Ft-ért tudunk adni 20.100 Ft-ot. (Ez a min. befizetési összeg változhat időközben.)

Fiók létrehozás, jogosultságok
A felhasználói/hirdetési fiókot mi létrehozzuk, így mi bele tudunk lépni, viszont mi csak kezelők leszünk ezzel, nem a tulajdonosai. Ha az ügyfél szeretné önmaga is adminisztrálni a fiókját, akkor egyszerűen hozzá lehet kapcsolódni egy e-mail megadásával, sőt akár tőlünk el is lehet venni a fiók kezelését. Tehát hiába mi hoztuk létre, nem mi leszünk a tulajdonosai. Ez így teljesen szabályos, még csak a saját Google fiókjának a jelszavát sem kell továbbadnia nekünk.

Hogyan történhet a befizetés?
Banki átutalással vagy online fizetésre alkalmas bankkártyával. Minden felhasználónak egyedi bankszámlaszáma és ügyfélazonosítója van. Ezeket mi elküldjük e-mailben vagy közvetlenül megtalálhatóak a számlázási beállítások alatt, ha már van saját hozzáférése is a fiókjához. (Sok esetben a tulajdonos nem is szeretne hozzáférést, mert úgysem ért hozzá vagy nem ér rá ezzel foglalkozni, ezért mindig csak külön kérésre küldünk hozzáférési felkérést!) Nem nekünk kell utalnia a kampányra szánt összeget! Sőt, tilos!

Tehát a sorrend: előbb kérjük az adatokat, amik segítségével létrehozzuk a fiókot. Ezután átküldjük a tulajdonosnak, hogy hová kell befizetnie, illetve ha kéri, ő maga is beléphet a fiókba. Ha megérkezett a pénz a számlára (max. pár munkanap), akkor létrehozzuk a kampányt és másnap már jöhetnek is a látogatók.

Kampányok létrehozása
Kampánynak nevezzük az egyes hirdetéseket, melyek egy jól meghatározott témával kapcsolatosak. Egy fiókban több kampány is létrehozható, ha szükséges, tehát pl. egy asztalos létrehozhat külön hirdetéseket az nyílászáróknak és külön egyet a bútoroknak. Ebben az esetben más kulcsszavakat is kell megadnia, hiszen ő sem szeretné, hogy a nyílászárós hirdetése megjelenjen akkor, ha valaki "konyhabútor"-t keres. Minden kampányhoz meg kell adni több kulcskifejezést, illetve legalább egy hirdetési szöveget. Értelemszerűen a hirdetési szövegnek és a kulcsszavaknak összhangban kell lenniük.

Mennyi kulcsszót érdemes megadni?
Ez változó, általában 10-15 kifejezés már elég, ami állhat csak 4-5 szóból is, de másféleképpen alkotunk belőle 2-3 szavas kifejezéseket. Nem minden szó/kifejezés egyforma értékű, nem is ugyanannyiba kerülnek. Érdemes eleinte többet megadni és utána kiszórni azokat, amelyekre nincs számottevő érdeklődés vagy pedig túl sokba kerülnek a többihez vagy az általuk realizálható profithoz képest.

2013 | Minden jog fenntartva!