Kik a honlap látogatói?

Honnan jönnek a honlap látogatói?

  • Hagyományos hirdetésekből, Facebookról
  • Keresőkből (Google, Yahoo, Bing, stb..)
  • Az "offline" üzletből, ajánlás útján
  • Változatos helyekről, de csak kíváncsiságból

A vásárlási folyamatnak 5 fontos mozzanata van, melyekre nagyon oda kell figyelnünk a honlapkészítés során, hogy az összes lehetséges ügyfelet megszerezzük a honlapra látogatók tömegéből.

Ford azt mondta, hogy ha megkérdezte volna, hogy mit szeretnének az emberek, akkor azt mondták volna, hogy "egy jobb lovat", mert az emberek nem tudták, hogy egy új dolog sokkal jobb eredményt biztosíthat számukra. Mások már tudják, mit akarnak, de még nem tudják, hogy kitől, stb.

A vásárlási folyamat elemei:

  • A probléma, szükséglet felismerése.
  • Alternatívák keresés.
  • A lehetséges megoldások összehasonlítása.
  • A kiválasztás, a döntés meghozatala.
  • A kiértékelés (hogy jó volt-e a döntés).


Nézzük meg tehát, mire kell figyelnünk, ha azt akarjuk, hogy a honlap minden érdeklődő számára informatív és cselekvésre (vásárlásra) ösztönző legyen. Számtalanszor ismétlem önmagam, hogy a profi honlapkészítés egy nagyon tudatos, előre megtervezett folyamat, nem pedig néhány HTML kód egymásra dobálása.

1. Legyen a példánk a honlapkészítés! Ha Ön még nem akar honlapot, akkor hidegen hagyják a hirdetéseim (újságban, neten, Facebookon). Ebben az esetben a feladatom a problématudatának a felkeltése. Be kell mutatnom, mi az előnye a honlapnak, miért lesz ez jó Önnek, ha már rendelkezik eggyel. Ekkor még fölösleges azt kommunikálnom, hogy milyen jó áron dolgozom, hiszen nem akar sehol sem vásárolni.

2. Ha sikerült bebizonyítanom Önnek, hogy honlap nélkül ma már nem létezhet komoly vállalkozás, akkor ideje bemutatnom a különböző választási lehetőségek közötti különbséget. Van ingyenes, de igénytelen - van olcsó, de azzal nehéz pénzt keresni - van középkategóriás, ami megéri az árát - és persze van olyan is, ami irreálisan drága, szinte már átverés. Elkezd információkat gyűjteni (Google, Yahoo, stb.), most már észreveszi a témához kapcsolódó hirdetéseket (újság, banner, Facebook).

3. Ha már tudja, milyen az olcsó és milyen a profi honlapkészítés, akkor a következő nagy kérdés, hogy melyiket engedheti meg magának, melyik weblapkészítőnek fog hinni, melyik megoldást tartja a legmegfelelőbbnek a saját problémájára. Tudatosan keresi a lehetőségeket, melyeket különböző szempontok, információk (ár, garancia, gyorsaság, stb.) alapján rangsorol.

4. Ha már elég sok időt töltött a lehetőségek feltérképezésével, akkor a racionális tudása, személyes vágyai és lehetőségei alapján kiválaszt egy vagy több szakembert és árajánlatot kér a honlapkészítésre. A látott tesztoldalak alapján meghozza döntését, megveszi a kész honlapot.

5. Miután használta egy ideje a honlapot, előbb önmagában, majd néhány hét után a cég életében bekövetkező változások figyelembevételével értékeli a vásárlást utólag. Vagy csalódott lesz a vásárlást illetően, vagy sajnálni fogja, hogy nem jött rá hamarabb, hogy mire volt szüksége a vállalkozása fejlesztéséhez. Ha a honlapkészítés beváltja a hozzá fűzött reményeket, másoknak is elmeséli, így ajánlás útján újabb megbízókat szerez a szakembernek.

Összefoglalás: Egy értékesítő honlapot úgy kell kialakítani, hogy minden látogató azonnal megtalálja azt, amire szüksége van a következő vásárlási folyamat eléréséhez. Van, akiknek az áru előnyeit kell bemutatni, másoknak a vállalkozás előnyeit, hogy kiemeljük a konkurenciából. Van, akinek az olcsó árú terméket kell reklámozni, másnak pedig a prémium minőségűre kell felhívni a figyelmet.

Természetesen minden "műhelytitkot" nem szeretnék elárulni minden olvasómnak, hiszen fő célom a megbízóim segítése. Azoknak sokkal többet segítek, akikkel együtt dolgozom, de a konkurenciájukat nem szeretném túlságosan segíteni - ez gondolom érhető.

2013 | Minden jog fenntartva!