Milyen legyen a honlap megjelenése?

Sok honlaptulajdonos beleesik abba a hibába, hogy a saját ízlésének megfelelő honlapot csinál vagy vásárol - ami viszont nem mindig lesz vonzó a célközönsége számára. Lehet, hogy nekem személy szerint a fekete-sárga vagy a szivárványszínű honlap tetszik, de biztos vagyok benne, hogy a célközönségem nem lenne elragadtatva az eredménytől.

Nagyon fontos szempont a honlapkészítés során, hogy az emberek nagy része az első 5-10 másodpercben eldönti, hogy a honlap bizalomgerjesztő-e számára, illetve megtalálja-e, amit keres. Lehet fent bármilyen "menő, trendi dizájn", ha a felhasználó nem találja meg, amit keres, akkor elmegy.

Máskor a honlap alapszerkezete szép és átlátható, de túl sok a reklám vagy a mozgó képi elem rajta, ezért a látogató túl passzívvá válhat: csak nézelődik, de nem kattint. A másik probléma, ha a keresőből egy konkrét céllal érkező látogatót figyelmét felhívjuk valami másra, vagyis már nem az eredeti problémájára koncentrál. [A kívánt reakció az ajánlatkérés, a vásárlás, a hírlevélre való feliratkozás, stb.]

Nem egy olyan honlapot vettem már át, amelyet korábban grafikus készített, "csodaszép" volt, de nem hozott vevőket a cégnek. Miután átvettem, teljesen átszabtam az egészet és bár elismerem, hogy "csúnyább" lett, de mégis nagyságrendekkel több árajánlatot és terméket kérnek a látogatók azóta.

Természetesen léteznek ingyenes képek, ingyenes képszerkesztők, bannerszerkesztők és logótervező programok, melyek jó része magyar nyelven is elérhetőek. Arra kell vigyázni, hogy ne a mennyiségre és ne az egyediségre, hanem a minőségre törekedjünk a munka során!

Egy egyszerű, de szépen (igényesen, pontosan!) megcsinált honlap sokkal értékesebb az online marketingben, mint egy túldíszített, de nehezen átlátható weboldal. A legsúlyosabb hiba, ha valaki szaktudás nélkül akar egy ingyenes sablont egyedivé alakítani és azután egy igénytelen eredmény születik, mert pl. nem jó a kép mérete vagy a képarány, a szöveg rálóg a képre, stb.

2013 | Minden jog fenntartva!