Mire elég egy új honlap a keresőben?

Szinte napról napra jönnek a kérések/kérdések, hogy valaki egy friss honlappal szeretne a keresőben elöl lenni, ezért muszáj egy összefoglalást írnom ezzel kapcsolatban - mindenféle rosszindulat vagy nagyképűség nélkül.

Kezdem azzal, hogy teljesen jogos, sőt alapvető kérés az, hogy a tulajdonos a saját honlapját szeretné látni elöl a keresőben. A probléma abból adódik, hogy 1-1 kifejezésre több százan versenyeznek, míg a Google listában csak az első 10 hely igazán értékes.

Ma a honlapkészítés könnyebb, mint valaha. Több tucat ingyenes és olcsó megoldás közül lehet választani - még ha nem is ugyanaz a minőséget jeleneti, mint egy profi által készített vevőszerző weboldal.

Honlapja tehát "bárkinek lehet", így a honlap puszta létezése nem érv a kereső szemszögéből, hogy miért pont ezt vagy azt a rangsorolja előre. Ki kellett hát találnia néhány szempontot, ami alapján dolgozik, értékel.

  • A honlap tartalma, egyedisége. Ha csak lemásolunk egy már meglévő oldalt, vagy alig néhány bekezdést írunk egy adott témában, akkor biztosan van már 10 olyan honlap, ami a miénknél hasznosabbnak tűnik, így nincs sok esély ezek megelőzésére a keresőben. Ha szeretnénk jó helyezést, akkor sok, egyedi tartalom kell.
  • A honlap életkora. Ha holnap megjelenik egy új autógyár, akkor biztosan érdekelni fogja az embereket - de miért bízzon valaki egy ismeretlen autóban, ha több megbízható márka közül is választhat. Ugyanígy gondolkodik a Google is. Csak mert van egy fiatal, ígéretes oldal, attól még nem fogja besorolni a több éve stabilan működő konkurensek elé! Előbb bizonyítania kell és csak szépen, fokozatosan haladhat előre a listában.
  • A honlap népszerűsége az interneten, azaz mennyi link mutat a miénkre. Ha egy barátom mondja, hogy legközelebb Ford helyett Opelt vegyek, akkor nem fog meggyőzni, de ha már 10-en mondják, akkor elgondolkodom. Minden egyes a honlapunkra mutató link 1-1 szavazat a Google szemében, ezért sok kell majd, de nem túl sok és nem túl gyorsan!

Ezek tehát a legfontosabbak, de bármit is teszünk, a honlap életkorát nem tudjuk befolyásolni! Igaz, vannak olyan témák, ahol már rövid idő alatt is el lehet érni szép sikereket, de manapság ez egyre kevésbé jellemző.

Az az igazság, hogy érdemes a keresőoptimalizálással foglalkozni, de az első fél évben a domain kora miatt hátrányban lesz a honlap, tehát nem szabad túl sokat várni tőle, muszáj más módon is látogatót szerezni.

Ez a "más mód" lehet hagyományos hirdetés (szórólap, újság, helyi rádió, személyes ajánlás) vagy online hirdetés is (pl. facebook megosztás) - de a legjobb a Google saját megoldása, az Adwords.

Az Adwords hirdetések is a "keresőben jelennek meg", a normál találatok fölött és mellett. Ez az a módszer, amivel azonnal ott tudunk lenni az új honlapunkkal is a potenciális vásárlók előtt, viszont itt minden kattintásért fizetni kell. Az összeg nagysága nagyban függ a kifejezéstől és a saját konkurenciánk tevékenységétől, pl. hogy ő mennyi pénzt költ az Adword hirdetésekre.

Lényegében tehát végre nem csak az ismerősök látják a honlapot, hanem azok is, akik éppen azt keresik, amit mi kínálunk. Az adwords hirdetés nem egy fix, havidíjas megoldás. Csak akkor kerül pénzbe nekünk, ha valaki pont olyan kattintott, aki a mi potenciális vásárlónk (azt keresi, amit mi kínálunk). Így akár azonnal is létre jöhet a vásárlás/ajánlatkérés.


Az új honlapoknál is érdemes alapszintű keresőoptimalizálást csinálni, de attól csak hosszútávon, több hónap munka és "idősödés" után várhatunk komolyabb eredményeket. Az első hirdetési mód az Adwords legyen!

Tudom, hogy sokan ennek az ellenkezőjét hirdetik, hiszen ők abból élnek, hogy linket építenek, aztán majd lesz valami a honlappal, pl. kapnak egy jó kis büntetést a Google-től a manipuláció miatt - de én akkor is ehhez tartom magam, mert nem rövidtávú sikerekre/bevételre hajtok.

Ez a honlapom, amit éppen olvas, ez a "honlapkészítés" szóra 14 hónap után került az első 10-be, de megérte. Egyben tudni kell, hogy a "honlapkészítés" szóra majdhogynem a legnehezebb az első oldalra kerülni, hiszen akik ezzel főállásban foglalkoznak, azok természetesen a saját honlapjukat akarják előre vinni a találati listában, ráadásul fizetni sem kell érte, korlátlan szabadidőben tehetik meg. (Egy átlagos két szavas kifejezésnek (pl. település+tevékenység) általában fél év bőven elég)

Nem akarok nagyképű lenni, de ha több száz cég és egyéni vállalkozó foglalkozik a honlapkészítéssel az országban (legyenek csak 300, de szerintem több), akkor is benne vagyok a legjobb 3%-ban, tehát feltételezhetjük, hogy nem mondok butaságokat.

2013 | Minden jog fenntartva!