Milyen honlapkészítés csomag / megoldás való Önnek?

Most csak az egyszerűség miatt beszélek csomagokról, természetesen az egyes "honlapkészítés elemek" külön is kérhetőek, ha már kész honlappal rendelkezik. Tény azonban az is, hogy ha valaki egy meglévő honlap mellett keres új honlapkészítőt, akkor általában az eredeti szakember már régen eltűnt és az egész rendszer frissítésre szorul.

4 fontos kérdést kell tisztáznia önmagával:

  • Mi a honlapkészítés / weboldal célja?
  • Milyen módon érdemes reklámoznia a célközönségének?
  • Ki fogja a honlapot naprakészen tartani?
  • Mennyi időt / pénzt hajlandó erre havonta (!) fordítani?

A kérdésekre adott válaszokat ráérünk megbeszélni akkor is, ha bennünket kér fel a honlapkészítés elvégzésére - de addig is olvassa el ezeket alaposan és gondolja meg jól, mire is van szükséges igazából!


Mi a honlapkészítés / weboldal célja?

Nagyon fontos, hogy a tulajdonos jól átgondolja azt, hogy miért is kell neki a honlap, máskülönben könnyen előfordulhat az is, hogy a honlapkészítés ára nem térül meg rövid időn belül. Ha jó a domain név, a honlap idősödik, tehát a legkisebb honlap sem pénzkidobás. Egyáltalán nem mindegy az viszont, hogy mennyi időt/pénzt teszünk bele a honlapba és az mennyi hasznot termel a tulajdonosnak ezt követően.

A honlapkészítés főbb céljai az alábbiak lehetnek:

  • A vállalkozás haladni a korral, mert ma már alap dolog, hogy van egy normális honlapja
  • Meglévő hirdetési kampányt szeretne a vállalkozás kiegészíteni (pl. újsághirdetést)
  • Keresőoptimalizált, "önreklámozó" honlapot szeretne a vállalkozás
  • Magánszemélyek általában blog / katalógus típusú honlapot kérnek a hobbijuknak

Az 1. és 2. esetben alacsony kötségvetésből is ki lehet hozni egy szép, modern, de a későbbiekben bővíthető bemutatkozó oldalt, de ne számítsunk arra, hogy a keresőből sokan fognak érkezni, mert ahhoz több munka szükséges. Az ilyen honlapokat fizetett hirdetésekkel érdemes megtámogatni, hogy eljussunk a célközönséghez.

A keresőoptimalizált, önreklámozó honlap (3.) az egyik legjobb megoldás, ha a cél az, hogy állandó hirdetési költségek nélkül is megtérüljenek a befektetett honlapkészítés árak, de fontos tudni, hogy a megtérülés nem azonnali és az induló költségek is magasabbak! A kész weboldalt szintén ajánlott fizetett hirdetésekkel megtámogatni az első néhány hónapban. Egy ilyen honlapot ajánlott naprakészen tartani, azaz havi 5-10 óra karbantartás ajánlott, de nem létszükség.

A magánszemélyek, egyesületek honlapjai általában alacsony költségvetésből készülnek, illetve a téma egy bizonyos témakörben való nagymértékű jártasságot igényel általában, ezért a tulajdonosnak mindenképpen meg kell tanulni a saját honlapját kezelni és naprakészen tartania. Ehhez biztosítunk minden technikai feltételt és a szükséges honlapkészítés oktatást.

 

Milyen módon érdemes reklámoznia a célközönségének?

A reklámozási lehetőségeket két részre kell bontani. Ha a honlap NEM keresőoptimalizált (Google optimalizált), akkor mindig nekünk kell arról gondoskodni, hogy a célközönség eljusson a honlapunkhoz. Ilyen esetben a cél egy könnyen átlátható, egyszerű honlap, ahol a látogató azonnal megtalálja azt, amit keres. Felejtsük el a túlzott, "csilli-villi" dizájnt, ne is akarjunk egyedi megjelenést, mert teljesen felesleges. Azt a 20-50.000 Ft-os is fektessük látogatószerzésbe, amit elkért volna a grafikus. Idővel 1-2 összetett (2-3 szavas) vagy nagyon egyedi (pl. cégnév) kifejezésekre lehet elöl a keresőben a honlap, de ez nem fog jelentős forgalmat generálni.

Ha a honlap keresőoptimalizált, akkor is kell egy kis idő, míg a Google előre hozza a találati listába. Az első 3 hónapban érdemes fizett hirdetésekkel is megtámogatni az interneten, míg helyben a hagyományos módszerekkel (újsághirdetés, szórólap). Ha jól végeztük a dolgunkat, 6 hónap múlva már az 1 szavas kifejezésekre is jó helyen lesz a honlap és havonta több ezer látogatót is szerezhetünk újabb befektetés nélkül. Nem szabad elfelejteni azonban, hogy a mi sikereink a konkurens honlapok erősségétől is nagymértékben függnek, törekedni kell arra, hogy a honlap frissítése és további építése folyamatos legyen.

 

Ki fogja a honlapot naprakészen tartani?

A "naprakészen tartás" szintén kétféle értelemben használatos. Az elsőt, a frissítés technikai hátterét Ön biztosan nem tudja elvégezni, hiszen ha így lenne, akkor most nem keresne szakembert a honlapkészítés kivitelezésére. A jó hír az, hogy a jól elkészített weboldal nem igényel folyamatos, azonnali frissítést, elég lesz 1-2 évente 1 alkalommal naprakésszé tenni.

A honlap szövegének naprakészen tartása, az akciók és más marketingmegoldásoknak a gyakorlatba való átültetése viszont egész emberes, havonta újra és újra aktuálissá váló feladat. Természetesen egy egyszerű céges bemutatkozó oldalnál ez nem létszükség, de ha komolyan pénzt szeretne keresni az internetes marketinggel, akkor bizony vagy időt vagy pénzt kell erre áldoznia.

Fogadni mernék, hogy Ön sem vesz komolyan egy olyan honlapot, ahol az utolsó frissítés ideje már fél éves.. vagy éppen nyáron még egy tavasz akciót lát. Biztos lehet benne, hogy a saját célpiaca sem fog "vásárlással reagálni", ha mindig pontosan ugyanazt találja a honlapon.

 

Mennyi időt / pénzt hajlandó erre havonta (!) fordítani?

Itt jutottunk el az egyik legfontosabb kérdéshez, hogy mennyi időt hajlandó rászánni a saját honlapjára, ha pedig nincs ideje, akkor pedig meg akarja-e fizetni a szakembert vagy sem. Persze tudom, hogy "a honlapkészítés árak magasak, a bevételek alacsonyak", de nézzük racionálisan! Egy profi, keresőoptimalizált honlap ára éves szinten (nálunk) alacsonyabb összeg, mint amennyit bármelyik alkalmazottra költ egy hónapban.

Egy átlag alkalmazott ugyanakkor nem hoz új vevőt a céghez, csak a meglévőket szolgálja ki, míg a vállalkozás egy jó weboldallal havi több száz/ezer potenciális vásárlóhoz eljuthat, attól függően, mennyire van elöl a Google találati listában és mennyien keresik az emberek. Ha nagy értékű termékei vagy szolgáltatásai vannak, akkor 1-2 komolyabb megrendelés fedezi a honlapkészítés és -frissítés teljes évi költségeit, az összes többi pedig nettó haszonként növeli az éves profitját.

2013 | Minden jog fenntartva!