Online átverések [1-2]
Az elmúlt években sok esetben szemsültem azzal, hogy sokan visszaélnek a helyzetükkel vagy tudásukkal a honlap elkészítése során. A visszaélések egy része szándékos, máskor a hibás fél is a saját körülményeinek az áldozata, egyszerűen túlvállalja magát.
- 1. Nincs készen időben a honlap (és akár már az előleget is felvette).
- 2. Nem azt kapja a tulajdonos, amit várt vagy kért.
A gyakorlati szempontból viszont az eredmény ugyaz: a megrendelőt anyagi kár éri. Ha nem szeretne így járni, olvassa tovább a blogbejegyzést...
1. A leggyakoribb eset, hogy a vállalt munka nincs készen a határidőre, sokszor több hónap után is úgy áll a honlapkészítés, mint az első héten. Ilyen esetben nincs mire tovább várnia, ha viszont csak néhány nap, vagy 1 hét a csúszás, akkor csak ez miatt nem érdemes faképnél hagynia a weblap készítőjét - és ezt nem csak azért mondom, mert néha mi is túlvállaljuk magunkat! A honlapkészítés kapcsán a (maximum!) pár napos csúszások sajnos elkerülhetetlenek sokszor, mert ennek a tevékenységnek nagy az élőmunka-igénye, nem automatizálható, nem "raktározható". Ha bejön pár változás, egy-egy nagyobb akció, akkor a már élő honlapok általában előnyt élveznek.
Írjon szerződést, melyben rögzítik a határidőket. Rögzítsék, hogy pár napos csúszás esetén milyen árengedményt kap Ön, illetve mi az a végső határidő, ami után semmiképpen nem veszi át a honlapot. Külön kértérítésre nem igazán számíthat általában, mert teljesen eltűnik a munkavállaló.
Mi minden esetben árengedményt adunk, ha csúszunk egy konkrét időponthoz képest, illetve extrém esetben néhány honlapot ingyen adtunk át, mert betegség miatt nem tudtunk dolgozni egy ideig.
A második leggyakoribb eset a tapasztalataink alapján, hogy a megrendelő sokszor nem azt kapja a weblapkészítés után, amire számított. A honlap megjelenése nem egységes, a szöveg néhol túl rövid, máshol túl hosszú, a sorközök és más távolságok nem egységesek, a képek nem elég szépek.
Egy tapasztalt szakember 3 másodperc alatt meg tudja állapítani az elvégzett munka minőségét, míg a tulajdonosoknak sokszor fel sem tűnnek ezek az egyébként teljesen egyértelmű hibák.
A honlap kiértékelésekor fontos figyelembe venni, hogy a honlap nem a tulajdonosnak készül, hanem a célpiacnak - tehát a megítélés alapja a minőség legyen, ne a tulajdonos egyedi ízlése! Amelyik tulajdonos ezt nem képes elfogadni, az jó eséllyel nem lesz sikeres az online marketingben.
Kérjen minél több friss referenciát és vizsgáljon meg ezek közül többet részletesen is! Ha bizonytalan, vagy nem tudja, mit kell néznie, kérje ki más szakemberek és ismerősei segítségét is.
Számtalan (50 db feletti) saját referenciát tudunk mutatni, amelyeken el tudom magyarázni, mit értek jó minőségű, jó ár-érték arányú honlapkészítés alatt. Néha az ügyfél nagyon egyedi igényekkel rendelkezik, vagy ő maga kezeli a honlapját, így néha az általunk készített oldalak között is vannak kakukktojások.:)